PROJEKT "Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj testování žáků základních škol"
Naše škola se zapojila do projektu „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj“ testování žáků základních škol. Projekt nabízí diagnostiku dovedností žáků 5. a 9. tříd základních škol formou elektronického testování a poskytnutí okamžité zpětné vazby žákům, pedagogickým pracovníkům i vedoucím pedagogických pracovníků včetně doporučení dalších činností v těchto předmětech: jazyk český, matematika, cizí jazyk (anglický, německý), přírodovědné předměty. Právě doporučení dalších činností, které povedou ke zlepšení výsledků žáků, je klíčové a motivuje žáky k dalšímu učení. Cílem projektu je zlepšení výsledků žáků, nikoliv pouze získání informací o aktuálně dosahovaných výsledcích. Projekt je tak v souladu s Dlouhodobým záměrem rozvoje vzdělávací soustavy v České republice. Na jaře roku 2012 proběhne další etapa tohoto projektu a naše škola se chce opět testování účastnit i z toho důvodu, aby mohly být porovnány výsledky z testování v první a druhé etapě projektu. Testování je pro školy zdarma. Aktuální počet registrovaných škol: 900.
Název projektu: Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/14.0031
Název operačního programu: Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Příjemce dotace: Společnost pro kvalitu školy, o.s.
Období realizace: 10/2010 - 07/2013
Obsah projektu: Projekt je zaměřen na diagnostiku dovedností žáků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií formou elektronického testování a poskytnutí okamžité zpětné vazby žákům, pedagog. pracovníkům, vedoucím pedagogickým pracovníkům. včetně doporučení dalších jejich činností v ČJ, M, cizím jazyce, přírod. předmětech. Z mezinárodních výzkumů PISA vyplynulo, že čeští žáci mají největší rozdíl mezi vědomostmi a dovednostmi v neprospěch dovedností žáků. V zemích, ve kterých žáci trvale dosahují vynikajících výsledků, jsou žákovské vědomosti a dovednosti na stejně rozvinuté úrovni a včasná diagnostika a intervence v této oblasti u žáka pozitivně ovlivňuje jeho celkový rozvoj. Pojem znalost zahrnuje jak vědomost tak dovednost, kde dovednosti je schopnost tvůrčím způsobem aplikovat vědomost. Cílovou skupinou jsou především žáci. Každý žák ihned po ukončení testu dostane výsledky včetně dovedností s doporučením dalších činností pro zlepšení. K výsledkům testování bude mít trvalý přístup žák pod svým heslem.
Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj CZ.1.07/1.1.00/14.0031