Školní vzdělávací program
„V dětech jsou uloženy všechny naše vlastní velké možnosti.“
L.N.Tolstoj
Pojetí školního vzdělávacího programu
Naše škola je spádovou vesnickou školou, s téměř rodinným prostředím. Chceme naše žáky vzdělávat a vychovávat tak, aby se z nich stali tvořiví, samostatní, kulturní a vychovaní mladí lidé s dobrými osobnostními vlastnostmi, také svobodní, kteří budou mít zájem se nadále vzdělávat a zdokonalovat se a budou umět si v životě poradit.
Úvádíme zde jen hlavní a dílčí cíle vzdělávacího programu, zaměření školy a akce pořádané školou. Celé znění Školního vzdělávacího programu tak jak byl zpracován je možné najít v sekci Dokumenty.
Hlavní a dílčí cíle vzdělávacího programu
umožnit žákům osvojit si strategie učení a motivovat je pro celoživotní učení
• Učit děti využívat ICT technologie
• Učit děti pracovat s informacemi a využívat je v praxi
• Učit děti hledat vhodné způsoby učení
podněcovat žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování a k řešení problémů
• Učit děti hledat souvislosti, logicky myslet
• Učit děti využívat poznatky v praktickém životě
vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci
• Učit děti formulovat vlastní názor a obhájit si ho
• Učit děti respektovat názor jiných
rozvíjet u žáků schopnost spolupracovat a respektovat práci a úspěchy vlastní i druhých
• Učit děti spolupracovat
• Učit děti být aktivní při řešení úkolu
připravovat žáky k tomu, aby se projevovali jako svébytné, svobodné a zodpovědné osobnosti, uplatňovali svá práva a plnili své povinnosti
- Počítačovou gramotnost žáků a pedagogů
- Rozvoj dalšího vzdělávání žáků a pedagogů (kurzy a zájmové útvary)
- Rozvoj moderních metod výuky
- Prevenci sociálně patologických jevů
- Environmentální výchovu
- Cizí jazyky – každý žák by měl po dokončení základní školní docházky ovládat jeden cizí jazyk, děti narozené v roce 1997 a později již mohou volit z nabídky volitelných předmětů další cizí jazyk
- Péči o žáky mimořádně nadané a s výukovými problémy
- Zvyšování odbornosti pedagogů a jejich schopnost pracovat v týmech
- Zlepšování materiální vybavenosti školy (vybavení učeben, pomůcky)
- Další rozvoj zájmové a mimoškolní činnosti
- Spolupráci s partnery školy (Školská rada, Rada rodičů, PPP, zájmové organizace v obci, spolupracující školy atd.)
- Dobrou přípravu žáků na další studium a samostudium
- Výchovu dětí v moderní Evropany
- Vítání prvňáčků v obřadní síni OÚ
- Zápis prvňáčků „V pohádce“
- Besedy v knihovně
- Vystoupení žáků v DPS
- Pěvecké a recitační soutěže
- Dopravní soutěž
- Den dětí
- Koncerty
- Školní výlety
- Projekty v ekologickém středisku Sluňákov
- Návštěvy P – centra Olomouc
- Sportovní soutěže (běžecké, skok do výšky, vybíjená, kopaná atd.)
- Rozhlasové relace žáků
- Filmová a divadelní představení
- Besedy a exkurze
- Škola v přírodě
- Plavání žáků III. a IV. třídy
- Lyžařský výcvik
- Den pro předškoláky
- Projekt Velikonoce
- Mikulášský den
- Čarodějnický den
- Barevný týden na I. stupni
- Akademie I. a II. stupně
- Výstavy žákovských prací
• Učit děti objektivně hodnotit sebe i druhé
• Učit děti seznamovat se se svými právy a plnit povinnosti
vytvářet u žáků potřebu projevovat pozitivní city v chování, jednání a v prožívání životních situací; rozvíjet vnímavost a citlivé vztahy k lidem, prostředí i k přírodě
• Učit děti chránit životní prostředí
• Učit děti empatii
učit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní a sociální zdraví a být za ně odpovědný
• Učit děti chránit zdraví své a ostatních
• Učit děti dodržovat pravidla bezpečnosti
• Učit děti pomoci druhým
vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a duchovním hodnotám, učit je žít společně s ostatními lidmi
• Učit děti poznávat tradice a kulturní hodnoty a vážit si jich
pomáhat žákům poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti v souladu s reálnými možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o vlastní životní a profesní orientaci
• Učit děti využívat své vědomosti ke svému rozvoji při přípravě na svou budoucnost