Vybavení školy
Podmínky materiální
- vybavení výpočetní technikou (pevné počítače, NTB, tablety)
- prezentační technika (data projektory, interaktivní tabule, promítací plátna, DVD přehrávače, CD přehrávače, televizor)
- jiná technika (multifunkční kopírovací stroje, tiskárny, scanery, vázací stroj, laminátory, řezací plotr)
- didaktické a metodické pomůcky
- učebnice a výukové texty
- výukové softwary
Tabulka obsahuje počet kusů výpočetní techniky celkově, tedy v učebnách, sborovně, ICT učebnách, kanceláři. Tyto přístroje jsou ve větší či menší míře přístupné všem pedagogům. Dvě počítačové učebny II. stupně jsou vybaveny 45 žákovskými PC, jedním serverem připojených na internet a tiskárnou, dále notebooky v lokální dobíjecí stanici. Na prvním stupni funguje počítačová učebna s 15 žákovskými a jedním serverem, jež jsou napojeny na internet. Další zlepšování vybavenosti výpočetní technikou je obsaženo v dlouhodobém plánu školy a ICT plánu.
Na velmi dobré úrovni je vybavení školy výukovým softwarem, který škola využívá v souladu s licenčními ujednáními. ZŠ vlastní výukové programy (určené k výuce i ověřování znalostí) ke všem vyučovacím předmětům. Tyto výukové programy byly zakoupeny z dotací v rámci SIPVZ i z vlastních prostředků nebo jako webová služba.
Škola vypracovala ICT plán školy, který obsahuje inventuru současného stavu vybavení školy výpočetní technikou a vším, co souvisí se SIPVZ. ICT plán školy je součástí důležité dokumentace školy.
Postupně dochází k modernizaci a obnovování inventáře pomůcek a didaktické techniky. V plánu rozšiřování sortimentu výukových pomůcek jsou zejména pomůcky pro výuku cizích jazyků, pro práci s integrovanými žáky, výpočetní technika, výukový software a didaktické pomůcky zaměřené na vnímání více smysly – trojrozměrné i obrazové. Škola využívá dotací zřizovatele školy a dotací z projektů ESF
Učebnice a výukové texty
Učebnice jsou žákům poskytovány zdarma, žáci na konci vyučovacího roku učebnice vrací, žákům I. ročníku jsou veškeré pomůcky ponechány. Některé vyučovací texty a jiné materiály učitelé tvoří a rozmnožují pro potřeby výuky na kopírovacím stroji.
Podmínky hygienické
struktura pracovního a odpočinkového režimu žáků a učitelů
režim vyučování
prostředí školy (učebny a ostatní prostory)
zákaz kouření a používání jiných škodlivin
ochrana před úrazy
dostupnost prostředků první pomoci
zásobování vodou
zásobování hygienickými potřebami
Je stanovena vhodná struktura pracovního a odpočinkového režimu žáků a učitelů s dostatkem relaxace a aktivního pohybu. Je stanoven vhodný režim vyučování s ohledem na hygienu učení a věk žáků. Ve škole je zaveden vhodný stravovací a pitný režim (podle věkových a individuálních potřeb žáků). Ve všech budovách školy je zakázáno kouření, pití alkoholu a požívání jiných škodlivin. Je vypracována strategie (dokumenty školy, směrnice) ochrany žáků před úrazy. Prostředky první pomoci jsou uloženy na dostupných označených místech, včetně kontaktů na lékaře či jiné speciální služby, je zabezpečena praktická dovednost učitelů poskytovat první pomoc.
Hygienické zázemí je na standardní úrovni. Ve všech hygienických zařízeních je rozvod teplé vody. Na všech toaletách je k dispozici toaletní papír, tekuté mýdlo a papírové ručníky. I ve sborovnách s výjimkou tříd je rozvod teplé vody. Rozvod teplé vody je zajištěn do výtvarných dílen. Stravování žáků i zaměstnanců je zajištěno ve školní jídelně, která je v areálu mateřské školy.
Podmínky psychosociální
prostředí zdravého učení
vzdělávání propojené se životem
věková přiměřenost
naplnění potřeb žáka
příznivé sociální klima
spoluúčast žáků na vzdělávání
včasná informovanost o věcech uvnitř školy i mimo ni
Ve škole je vytvářeno prostředí pohody, zdravého učení a otevřeného partnerství jak mezi žáky a učiteli, tak mezi učiteli a vedením školy. Vzdělávání je propojeno se skutečným životem – dbá se na osvojování si toho, co má pro žáky praktický smysl, co vede k praktické zkušenosti, výuka je věkově přiměřená a hodnocení motivující (respekt k individualitě žáků, hodnocení v souladu s individuálními možnostmi a pokrokem, dostatek zpětné vazby, tolerantnost k chybám a omylům). Jsou naplňovány potřeby žáků, všestranný prospěch žáka je hlavním momentem v přípravě a realizaci vzdělávání. Je rozvíjeno příznivé sociální klima – propagována otevřenost a partnerství v komunikaci, úcta, tolerance, uznání, empatie, spolupráce a pomoc druhému, sounáležitost se třídou, školou. Je zpracována strategie na ochranu žáků před násilím, šikanou a dalšími patologickými jevy. Dbá se na spoluúčast žáků na vzdělávání a životě školy, která přechází do modelu demokratického společenství - budování komunity na principech svobody, odpovědnosti, stability společných pravidel, spravedlnosti, spolupráce. Organizačně je zajištěna včasná informovanost o věcech uvnitř školy i mimo ni, jsou respektovány potřeby jedince a jeho osobní problémy.
Podmínky prostorové
třídy
odborné učebny (Aj, Nj, CH – Fy)
učebny výpočetní techniky
prostory pro učitele
další prostory pro výuku (tělocvična, dílna, kuchyňka)
|
Třídy |
ŠD |
Odborné učebny |
Učebny výpoč. tech. |
Prostory pro pedagogy |
Další prostory |
I. stupeň |
5 |
2 |
0 |
1 |
1 (sborovna) |
Hřiště, výtvarná dílna |
II. stupeň |
8 |
0 |
3 |
2 |
1 (sborovna) |
Tělocvična,hřiště, výtvarná dílna, knihovna, cvičná kuchyň, školní dílna |
Vyučování probíhá na dvou budovách – I. a II. stupně. Na budově I. stupně v pěti třídách. Na této budově působí dvě oddělení ŠD, obě oddělení ŠD pro mladší i starší děti mají k dispozici samostatnou místnost. Na budově II.st. také v pěti třídách. Jsou využívány i odborné učebny – např. jazykové - anglického jazyka, počítačová učebna, učebna fyziky a chemie, interaktivní učebna.
Podmínky personální
kvalifikovanost pedagogických pracovníků
počítačová gramotnost pedagogů
rozšíření kvalifikace pedagogů
zaměření dalšího vzdělávání pedagogů
ředitelství školy
pedagogická praxe učitelů